تهدیدهای ورود به بازار :تازهواردهای هر صنعت توانمند و جدید میل به کسب سهم بازار دارند وپارهای موارد منابعی اساسی همراه میآورند. شرکتهایی که از طریق ادغام با بازارهای جدید شکل تازهای به خود میگیرند غالباً از منابع خود به صورت یک اهرم پرقدرت تحول میآفرینند.اگر موانع ورود به بازار شدید باشد و تازهوارد انتظار برخورد قاطع از سوی رقبای ذیربط را داشته باشد وی قطعاً نمیتواند با ورود خود تهدید جدی ایجاد کند برای ورود به بازار شش منبع ایجاد مانع وجود دارد:
1. حجم عملکرد
2. وجه تمایز اختصاصی محصول
3. ضرورتهای سرمایه
4. مشکلات هزینهی مستقل از حجم عملکرد
5. دستیابی به مجاری توزیع
6. سیاست دولت
شرایط در حال دگرگونی: از دیدگاه استراتژیک دو نکته دیگر درباره تهدیدی که برای نورسیدگان وجود دارد باید خاطرنشان کرد نخست این تهدید با تغییر شرایط دگرگون میشود دوم تصمیمات استراتژیک که بخش بزرگی از یک صنعت را دربرمیگیرند میتوانند بر شرایطی که برای تهدید ورود تعیینکنندهاند تاثیر بسزایی داشته باشند.
ب: عرضهکنندگان و خریداران قدرتمند:عرضهکنندگان مواد میتوانند قدرت خرید اعضای یک صنعت را با افزایش هزینهها با کاهش کیفیت کالاها و خدماتی که خریداری میشوند تحت تاثیر قرار دهند.
قدرت هر گروه عرضهکننده یا خریدار پرنفوذ بستگی دارد به ویژگیهای موقعیت بازار آن گروه
یک گروه عرضهکنندهی مواد و کالا وقتی توانمند است که:
• در دست تعداد معدودی شرکت باشد
• محصول آن بیهمتا یا دستکم متمایز است یا آنکه قیمتهای مختلفی را بنا نهاده است.
• مجبور نباشد برای فروش محصول خود با محصول دیگری رقابت کند.
• تهدید قابل باوری را مبنی بر ترکیب با تجارت و بازرگانی رشتهی صنعت مربوط به وجود آورد.
• صنعتی که خریدار کالا است، مشتری قابل توجه عرضه کننده نباشد.
خریدار عمده وقتی توانمند است که:
• برخرید به مقدار وسیع تمرکز دارد
• محصولاتی را که از کارخانههای دیگر میخرد استاندارد و غیر متمایز است.
http://louisgggz62849.webdesign96.com/171817/پمپ-وکیوم-آبی-خوب